Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Sklep internetowy - cenaInternet to potęga i przyszłość dla wielu dziedzin gospodarki. Szczególnie handel odnosi wielkie korzyści z tego mariażu. Wiele marek liczących się w swoich dziedzinach przeniosło część swojej aktywności do sieci. Założenie prostej strony sprzedażowej nie jest dziś zadaniem karkołomnym. Jednak dobrze zorganizowany sklep internetowy wymaga wkładu kolosalnej pracy i zaangażowania ludzi, którzy znają się na rzeczy jak mało kto. Jeśli trzeba zlecić to innym, powstaje pytanie.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego?

Hosting

1. Pierwszą rzeczą, która jest niezbędna i bez której przedsięwzięcie nie ruszy z miejsca, jest hosting. Dla małej inwestycji wystarczy miejsce na serwerze współdzielonym. Ceny w tym segmencie usług zaczynają się już od stu złotych.

Certyfikat SSL

2. Kolejnym bardzo ważnym elementem uzupełniającym środowisko, w jakim sklep będzie pracował, jest certyfikat bezpieczeństwa. Certyfikat SSL jest zabezpieczeniem transakcji przeprowadzanych w obrębie łącza klient-serwer. Pominiecie tej inwestycji może się zemścić brakiem zaufania klientów i zmniejszonym ruchem lub brakiem finalizowanych transakcji. Sklep posłuży tylko jako strona informacyjna dla ... konkurencji. Opłata roczna za certyfikat startuje od kilkudziesięciu złotych. Rozsądek jednak podpowiada, by nie oszczędzać na bezpieczeństwie. Minimalny i rozsądny pakiet usług certyfikacyjnych można nabyć za około sto złotych na rok.

Oprogramowanie

Darmowe oprogramowanie

3. Przejdźmy do oprogramowania. W sieci można znaleźć i wybierać w mnogości rozwiązań darmowych. Jednak darmowe oprogramowanie wymaga umiejętności wdrożenia, czyli przystosowania do specyfiki branży. Jeśli nie mamy umiejętności, będzie to dodatkowym kosztem. Zaletą oprogramowania o otwartym kodzie jest możliwość rozwijania go we własnym zakresie. I to też wiąże się z umiejętnościami lub kosztami. Oprócz tego trzeba pamiętać o częstych aktualizacjach oprogramowania napływających na rynek. Nie można pozwolić sobie na przespanie cyklu zmian, gdyż wiąże się to często z poprawą bezpieczeństwa oprogramowania.

Model Saas

4. Kolejną opcją jest inwestycja w model SaaS, czyli oprogramowanie jako usługa. W tej wersji niestety nie ma dostępu do plików źródłowych. Wszystkie działania związane z operacjami wykonywanymi przez sklep odbywają się na serwerach dostawcy usługi. Plusem jest certyfikat bezpieczeństwa w pakiecie usług. Oprócz SSL otrzymujemy w pełni funkcjonalne oprogramowanie, które w dodatku nie obciąża zasobów sprzętowych.

Oprogramowanie dedykowane

5. Planując natomiast zarządzanie bardzo dużym sklepem, warto zainwestować w oprogramowanie dedykowane, czyli założenie od podstaw zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi. Jednak trzeba się liczyć z o wiele wyższymi kosztami. Praca nad projektem może być wyceniona nawet na kilkaset tysięcy złotych. Do dużej inwestycji należy również zamówić serwer dedykowany, by nie dzielić wirtualnego miejsca z innymi i nie narażać siebie i klientów.

Komentarze

Damian
Zgadza się, koszty każdego przedsięwzięcia trzeba optymalizować i każdą wydawaną złotówkę obracać w palcach nawet kilka razy...
Oprogramowanie Saas
Mniejsze sklepy można zorganizować w zasobach własnego serwera. Potrzebna jest dobra jednostka centralna, szybkie łącze i trochę wiedzy. Oczywiście wzrosną rachunki za prąd. Natomiast sklep internetowy z większą liczbą produktów sprzedażowych lub o znacznej wartości jednostkowej potrzebuje solidnej oprawy technicznej. Czy warto skorzystać z Saas, czyli otrzymać oprogramowanie jako usługę? Jak każdy sposób ma on swoich zwolenników i przeciwników. Więcej o tym modelu można przeczytać na stronie: https://pracadyplomowa.org/oprogramowanie-saas.html